Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2011

Επιτέλους μίλησε και ο ΙΝΚΑ (μέσα από τα δόντια...)


Ο ελεγκτής δεν έχει το δικαίωμα να συλλάβει κάποιον που δεν πλήρωσε

«Αν και δεν θα μπορούσαμε επίσημα να προτείνουμε την μη πληρωμή εισιτηρίου ως μέσο αντίστασης και πάλης, λόγω του τυπικά παράνομου χαρακτήρα της πράξης. Στην πραγματικότητα όμως, δεν θα μας πείραζε καθόλου η γιγάντωση του κινήματος των πολιτών που δεν πληρώνουν και φυσικά ποτέ δεν θα αντιδράσουμε σε τέτοιες κινήσεις. Ήδη, σημαντικός αριθμός μελών μας είναι ενταγμένος στα κινήματα αυτά και είναι ευνόητο ότι θα παράσχουμε συνδρομή σε όσους πολίτες βρεθούν στην ανάγκη να την ζητήσουν αντιμετωπίζοντας ένα πρόστιμο λόγω μη πληρωμής εισιτηρίου».

Αυτό τονίζει το Ινστιτούτο Καταναλωτή (Νέο ΙΝΚΑ) και ως μία πρώτη «συμβουλή» όπως εκτιμά είναι ότι κανείς από τους ελεγκτές υπαλλήλους δεν έχει το δικαίωμα να συλλάβει ή να κρατήσει με την βία κάποιον που δεν πλήρωσε εισιτήριο, ούτε μπορεί να τον υποχρεώσει να πληρώσει ή να κατασχέσει περιουσιακά του στοιχεία.

Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των μέσων μαζικής μεταφοράς, κατά το νέο ΙΝΚΑ, είναι μία ακόμα απόδειξη της κρατικής αισχροκέρδειας σε βάρος των πολιτών ιδίως των λαϊκών τάξεων της εργασίας, και μία απόδειξη της ανικανότητας των κυβερνώντων, διαχρονικά, να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν λειτουργικά και ποιοτικά συστήματα μαζικών μεταφορών, αλλά και να ελέγξουν παράνομες συμπεριφορές, κλοπές, απάτες, μίζες και προμήθειες στο χώρο των μέσων μαζικής μεταφοράς.

Το νέο ΙΝΚΑ σε ανακοίνωσή του αναφέρει ότι ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 5-7 λίτρα καυσίμου ανά εκατό χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι με μέση τιμή 6 lt/100 χλμ. η κατανάλωσή του είναι 0,06 λίτρο ανά χιλιόμετρο και με τις σημερινές τιμές διεθνούς και ημεδαπής, αλλά και κρατικής ακρίβειας στα καύσιμα, ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη καταναλώνει κάτι λιγότερο από 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο και συγκεκριμένα με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο καταναλώνει 9,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης, συνυπολογίζοντας και τα λοιπά λειτουργικά κόστη του Ι.Χ., προκύπτει ότι με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 ευρώ, το Ι.Χ. διανύει δεκατέσσερα ολόκληρα χιλιόμετρα.

13 σχόλια:

  1. Στη σελίδα του ΙΝΚΑ που βρίσκεται αυτή η ανακοίνωση;
    Δε μπορώ να τη βρω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. http://www.newsbeast.gr/greece/arthro/112749/adidrasi-inka-stis-auxiseis-ton-eisitirion/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. An mas zitisoun ta stoixeia mas upoxreoumaste na ta dwsoume i mporoume na arnithoume?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. kai fysika mporeis na arnitheis. Mono se astynomiko deixneis stoixeia. Oute na se paei mporei kaneis sto tmhma.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. kserete an exoun oi ergazomenoi sta mesa metaforas kapoio diko tous blog;
    Me ta aitimata tous ktl;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Οι αυξήσεις των εισητηρίων είναι απαράδεκτες. Ωστόσο, τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αποτελούν υπηρεσία την οποία οφείλουμα να πληρώνουμε. Όμως, το να μετατρεπόμαστε σε κλέφτες καθ'εικόνα και ομοίωση των πολιτικών μας που έχουν φέρει τη χώρα μας σε αυτή την κατάσταση είναι επίσης απαράδεκτο και καταδικάζει κάθε ψήγμα ηθικής που έχει απομείνει στην κοινωνία μας. Θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου να οργανωθούμε όλοι με γείτονες, φίλους και συγγενείς για τις μετακινήσεις μας και να μην χρησιμοποιήσει κανείς ΜΜΜ μέχρι να τους κοστίσει τόσο ώστε να αποσύρουν τις αυξήσεις και να αρχίσουν να προβαίνουν σε ουσιαστικούς διαλόγους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Φίλε 6:13 το ίδιο με το κίνημα λες, απλά με τον δικό σου τρόπο είμαστε λίγο πιο κορόιδα, αφού καίμε και βενζίνη. Φυσικά δεν είναι "σωστό", αλλά νομίζω το θέμα έχει ξεφύγει από τα πλαίσια της ηθικής και της λογικής.Εμείς δηλαδή γιατί να τους πάρουμε με το μαλακό αφού αυτοί μας κλέβουν στα ίσα; Νομίζω με αντίδραση πιο ήπια δεν πρόκειται να συνετιστεί κανένας φορέας(ίσως ούτε καν με αυτή, την ακραία).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φίλε Νίκο, απλώς πιστεύω πως η μη χρήση ΜΜΜ μέχρι νεοτέρας, θα είχε περισσότερα οφέλη για την κοινωνία μας. Συν τοις άλλοις, υπάρχει μια μάζα του πληθυσμού που δεν είναι σε θέση να αρνηθεί να πληρώσει το πρόστιμο εφόσον της ζητηθεί -μεγάλοι άνθρωποι που δεν έχουν τη μαχητικότητα που απαιτείται- και ενώ θέλει να αντιδράσει, δεν έχει τη δυνατότητα να πληρώσει το ανάλογο τίμημα. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να αποδυναμώνεται η μαζικότητα της αντίδρασης, αφού αυτού του είδους η αντίδραση δεν επιτρέπει σε όλους τους δυσαρεστημένους να συσπειρωθούν υπό την ίδια πρακτική. Συνεκτική κοινωνία και νόμοι που να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να συντελούν στην εύρυθμη λειτουργία του κράτους είναι δομές άκρως απαραίτητες για να βγούμε από αυτήν την κατάσταση. Δεν πιστεύω πως θα πρέπει να εξαντλούμε την αυστηρότητά μας και το δυναμισμό μας στο θέμα των αυξήσεων αυτών, καθώς δυστυχώς το μέλλον προμηνύεται ζοφερό και ακόμα δεν έχουμε βρει έναν τρόπο να απαντήσουμε στα χειρότερα που έπονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όντως αρκετά σωστά όλα αυτά. :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. φίλε 9:42, η λύση που προτείνεις όμως είναι πρακτικά ανεφάρμοστη σε μεγάλη κλίμακα γιατί δεν μπορεί κανένα κίνημα να αξιώσει απο τον κόσμο να πρέπει να γίνει χίλια κομμάτια για να πάει στη δουλειά του κάθε πρωί. Για να πάει κάποιος με αυτοκίνητο από οποιοδήποτε σημείο στο κέντρο της αθήνας θα χρειαστεί 3πλασιο ή και 4πλάσιο χρόνο απ ό,τι με τα μέσα (άρα για να είναι στη δουλειά του στις 8 πρέπει να είναι όρθιος από τις 5!!)... για να μην αναφέρουμε το κυκλοφοριακό κομφούζιο που θα προκαλούσε... η λύση για μένα βρισκεται στην ανυπακοή όταν αυτά που ζητούνται είναι παράλογα.. δεν υποβαθμιζεται η ηθική κανενος με το να μην ανέχεται την κλεψιά εις βάρος του.. άλλωστε οι ηλιθιότητες της κυβέρνησης περι τζαμπατζήδων έχουν καταρρεύσει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. shmera mpika sto treno apo to sydagma gia patisi me ena eisitirio 1,20,sthn attikh bykan oi elegxtes,ediksa to eisitirio moy kai mou eipan oti eimai paranomi ,kai prepi na plhroso 84 eyro tous leo agorasa eishtirio kai mou kapsan prostimo ,den exo lefta na plhroso ti na kano.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΤΕ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΤΕ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΣΑΣ ΕΠΙ 3 ΧΡΟΝΙΑ (ΣΉΜΕΡΑ 4/11/2013) ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΘΑ ΕΙΣΑΣΤΕ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΤΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗΣ !!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή